gårdagens och dagens ridpass

ja som sagt så kunde jag inte hålla mig ifrån och rida , läkaren tyckte jag skulle ta de lugnt 7-10 dagar ... men vem kan hålla sig så länge !

Igår red jag ut , med bladat resultat ... på vägen bort från stallet va han riktigt fin , lyssnade och va uppmärksam på vad jag bad han göra , men när vi började närma oss där vi brukar vända så blev vi tydligen jätt pigg och spända, så på vägen hem va han lite besvärlig , men jag fick han och göra skänkevikningar över vägen , bara så han skulle ha något och göra istället för och bara vilja springa !


I morse så vart de jobb i padocken , började med och skritta han på volterna i en åtta sedan samma sak i trav han ville dra i väg när jag bytt håll och volt och va spänd , gjorde övergångar och efter ett tag så va han avspänd och trevlig och låg inte på handen lika mycke utan jag hade bara ett lätt stöd ... så då tänkte jag att nu måste jag testa högergaloppen nu när han känns så lätt ... och döm om min förvåning när han fattar höger och håller den ett helt varv på volten utan att flyta ut 8) LYCKA !!! bröt av och bytte volt och tog vänster galopp på volt lät han rulla på i två varv bröt av jobbade vidare i traven för och få han lugn och avspänd och lätt igen , när han hade kommit ner igen så gjorde jag om samma igen och även denna gång klarade han av och fatta höger och hålla den på volten utan att flyta ut . ännu mera LYCKA =) då avslutade jag medans de gick bra ;)



På väg hem från paddocken =)
Min fina fina häst !

japp de va de !

nu ska jag ta och göra mig klar för jobb och sen blir de nog en ridtur i morgonbitti igen ;)

Bye Bye =)

Kommentarer:

1 Elli Caramelli - Rockabilly Love:

skriven

Så underbart att läsa då det går bra för er! Vilken duktig kille med en duktig ryttare :D

2 Elli Caramelli - Rockabilly Love:

skriven

Skönhetssömn? En sån snygging som jag behöver inge sånt, jag är naturlig skönhet -haha-



Jodå f-kylningen är liiiite bättre idag och inte lika många "attacker" av yrsel så det är ju toppen!

Kommentera här: