tröööööt

ja kan man bli annat !
Säger bara Natt vecka ... det blir en hel massa kaffe en vecka som denna , eller ja de blir de alla veckor ;)

Ja och de jag sa om att Oden och jag kommit ur våran svacka ... glöm de !!!
ridturen i morse var ... inge bra kan jag säga... hade planerat att försöka få han och hoppa lite små skutt , men de va bara och glömma de ville han bara inte ! ja så jag la om planen och tänkte att vi jobbar vidare på galoppen då ! men gaaaaaaaaahhhh total kaos...spänd som en fiol sträng huvudet uppe i skyarna inte alls på humör för något kändes de som ! varken i skritt eller trav , tänkte för mig skälv , lugn och fin och bara se till att rida ! men till slute så brast de ! gjorde halt mitt i paddocken och hoppade av ... kände bara att jag behövde andas ! inget funkade han va sten hård i munnen och va bara tvärtimot , gick imot skänkeln mm
Ja efter ett tag så hade jag lugnt ner mig och satte mig upp igen, och då va de som en helt annan häst ... han som kom ner på jorden , lyssna och va framme vid bettet ... helt otroligt hur allt som försvan kan komma tilbaka lika fort ... iriterande !
Försökte inte ens med galopp varken höger eller vänster ... utan nöjde mig med skritt och trav

Ja dett bådar juh gått inför lördagen !


Nej nu blir de till och göra sig klar för änu ett natt pass de sista för denna vecka!

Kommentera här: