Några dagars vila !

Oden har fått några dagars vila denna vecka ! dels pga att det gick så bra i lördags  men framförallt att jag misstänkte att han hade blivit lite förkyld eller att de va på g , inge feber och så  men han hade förstorade "halsmandlar" kommer inte på vad det heter , men uppe vid/under ganachen ( stavning ) var det som två knölar , ganska stora  sedan så på söndag kväll när vi hade tagit in hästarna och jag stod och borsta och han åt sin kvälls mat så börjar han hulka sig och hostar , ruskade väldigt mycket på huvudet ........ insåg juh direkt vad som hade hänt ... Foderstrupsförstoppning för detta hade jag varit med om med Tira gumman, började massera på vänster sida av halsen på Oden för och få det och lossna (det va då jag kände knölarna) och efter ca 30 sek så hade det lossnat och han va normal igen ! men snacka om att man blir rädd  för det ser och låter inge kul vill jag lova men han fick inte äta nå mer foder den kvällen... sen nojjig som man är så stannade jag kvar i stallet en bra stund tills jag såg att han hade bajjat och druckit vatten .

Den natten vaknade jag av en hemsk mardröm !
Drömde att jag förlorade Oden, så för och kunna somna om så gatt jag klä på mig , ut i bilen och fara och kolla till han , var tvungen och försäkra mig om att han levde , vilket han gjorde , tyckte väll att matte va konstig som kom den tiden på dygnet, men är man orolig så är man !

Ja så han fick vila på Måndag pga detta och sedan på tisdag så sov jag alldeles för länge ! vaknade med ett ryck kl 11 och halv 12 skulle jag vara med Rasmus hos tandläkaren ! och inga hästar ute ! panik ! men jag klarade det =)
Sedan på Onsdag skulle jag rida men då regnade det så mycket så det blev inget av de !
Men i går lyckades jag få till en ridtur =) hade tänkt mig att vi skulle ta det lugnt  men Oden tänkte annorlunda !
han va full av energi , vart en tur i skogen över stock och sten så han fick bromsa upp sig och lyfta på fötterna !
Märkte inte av någon förkylning utan han va som han brukar vara  så det är nog bara jag som har varit lite hönsig =)
Idag så vräker regnet ner så ingen ridtur idag! synd vi hade juh kommit i gång och det hade börjat lossna, en det får bli nya tag till veckan , måste nog ta och införskaffa mig lite regn kläder både till mig och hästen .

dessa skulle vara kanon



En kappa som täcker benen och sadeln


och sen detta till bubbas , synd bara att det inte finns i någon annan färg !

Min önskelista blir bara längre och längre ;)

Bjuder på en bild av Ronjas senaste påhitt också !



Så kreativ den lilla fröken !!!!

Nej nog me svammel, nu ska jag ta en kaffe kopp och lägga mig i soffan och lyssna på regnet

ha en bra dag =)

Kommentera här: