Skogs tur !

Blev en skogs tur i går ! kollade om Landsjö vägen va ridbar och det va den =D yeej

Blev en hel massa galopp oj vad kul han tyckte det va =) jag försökte inte ens bromsa upp han utan han fick springa i den takten han ville å gissa om det gick undan , sedan kom vi fram till backen !!! tänkte att nu du lilla vän får vi se hur länge du orkar i denna takt ... efter halva backen så slog han av på takten och galoppen blev allt lugnare och lugnare , passade på och berömma tok mycket när han gick i den lugna galoppen , sen innan han saktade av själv till trav så sa jag att vi skulle göra det , och han tog förhållningen riktigt bra, kan juh bero på att han va slut ! men jag berömde jätte mycket så han skulle få in i skallen att det är det där jag är ute efter ! sen skrittade vi ner för backen och efter som den är rätt brant så är den kanon och få han och kliva under sig med bak benen i .
Sen tog vi den igen  men då började vi i skritt i form så han fick jobba rätt , sen efter halva backen så bad jag han om samlad trav uppför och det fick jag, men när det började ta i mot så ville han komma ur formen och gärna galoppera  men icke =) tyckte att han hade fått som han velat i början av ridturen så nu ville jag bestämma lite !

Efter de va han väldigt flåsig så han fick skritta på långa tyglar och pusta en bit !
sen så samlade jag i hop han och bad åter igen om samlad trav , och det fick jag , sen bad jag om galopp och fick även det och denna gång i ett mycket lugnare och samlat tempo



detta är då backen jag surrar om ! den ser inte så brant ut men jag kan lova att det är den !
Sen fortsätter den lika långt efter kurvan och blir ännu lite brantare innan den flackar ut , så här ser vägen ut hela tiden och ska man rida hela vägen till saltsjön så är det nog 7 - 10 km enkel väg ! bara uppför =)





Här är vi på väg utför och har väll gott en bit utför redan !
Så den är lång ;) bra träning !

Sedan efter att han hade fått gjort av med en massa energi så va han riktigt fin på vägen hem , kunde trava lugnt med han och sitta ner i traven =) fick till några fina skänkel vikningar , och det brukar aldrig funks på vägen hem , då brukar han vara ett litet krut packet =)

Idag blev det inge tur nu på morgonen hade glömt tagit med mig ridkläderna i går kväll så han fick gå ut med damerna i morse tror nog att han va lika glad för det =)

Nej nu blir det sängen för min del och ladda inför sista natten !


Kommentera här: