skador, skador och åter skador...

Haha ja det ska då vara jag till allt !
Det hela började med att jag på långfredagen då Elli och Robban samt Marie och Mattias med barn va här på middag , super trevligt ;)

lite bilder =)



Hela gänget sammlat till bords =) och jisses va gott det va om jag får säga det själv ;P
Ja nej det va juh inte det jag skulle skriva om !
Senare på kvällen så satt vi och surra som vanligt och snaskade på karra och chips nom nom , men så bet jag olyckligt på en hård karra så en bit av min kind tand gick sönder !!!
Nej nej nej !!! stor helg lika med vääääldigt dyrt
Men tur va att jag har tand försäkring och den täckte allt ... så dagen efter så bar det av till kramfors på en akut tid och det va så skönt och få det fixat ! för det va på den sidan jag brukar tugga på , så det va riktigt svårt och äta , tog typ en halvtimme för och få i mig en rostad macka på morgonen !

Ja nu är det juh så att en olycka kommer juh sällan ensam...
Hade varit på kalas hos barnens kusin och själv så vart det en del kaffe surr med bror och fru innan det va dax och fara och jobba ... har ni någon gång känt en föraning om något ?
Jag hade det , hela kroppen sa att jag inte skulle fara , men jag for , och det skulle jag få ångra ... En av maskinerna bråkade och ville inte funka ! så jag gick dit och började fundera på vad problemet va !

Maskinen gör sin egen påse av plastfilm så den börjar med en platt filmrulle , sedan går den genom maskinen och viks runt ett fyrkantigt rör var på den smälter ihop filmen lodrät , (hoppas ni hänger med) och i det där röret kommer det små bullar som fylls i påsen , sedan ska den mata fram så den kan klippa och smälta ihop , försluta påsen , och skapa en början på andra påsen , den delen av maskinen som försluter och klipper påsen har en taggig vass kniv och ovan och under den sitter det värmeslingor !

Nu va det så att den inte matade fram filmen som den skulle så jag mitt dumma nöt ! (kan tillägga att jag hade riktigt ont i fogar och rygg och ichias så jag va rätt trött, less och ofokuserd) skulle hjälpa till och dra fram filmen , så jag stoppar in handen mellan dom här knivarna som försluter påsen (maskinen va inte igång) för och dra i påsen medans den matade fram  för jag tänkte att den matar fram före den klipper , så samtidigt som jag drog så trycker jag på start knappen och maskinen klipper påsen !!! där har jag mitt finger ... drar ut fingret tittar på ovansidan fingret , ok inte så farligt precis över andra leden uppifrån blått och lite bränt med lite blod men inte alls djupt , vänder på fingret och bara stirrar ... fan fan fan det här va inte bra !!!! det där ska inte vara på utsidan av fingret !!!
Går med bestämda steg och hämtar papper  lindar det runt fingret och nyper åt hårt sedan högläge , sedan va jag tvungen och sätta mig på golvet för och inte svimma av smärta , hade klarat mig från smärtan tills då.
Ja summa sumarum vart det en tur till akuten och där bedövade dom och grävde runt i fingret för och kolla senor och hur djupt det var , hon såg inga senor som va trasig men hon sa att det va ner till benet ! så dom sydde 3 stygn och så fick vi fara till umeå på handkirurgen dagen efter ...

Jisses vilket sjukhus ! där kunde man juh gå vilse hur lätt som helst, men efter ett par km kändes det som så kom vi fram dit vi skulle och dom gjorde div test och röntgen och dom sa samma sak inga senor och inget benbrott !
Men vart ändå sjukskriven i 3 veckor !

Har bild på hur det ser ut vill ni se ?


ja det vart mycket text detta men jaja

Kommentarer:

1 Johanna V:

skriven

Blä vilken otur! Jag funderade nyss varför du varit på sjukan men fick nu svaret.. Krya på dig!

Kommentera här: