Härligt, härligt, härligt !!!!

Jaaa jag har varit ute och kört min "lilla" häst idag :)
Jissa om jag vart chockad över hur otroligt lugn och sansad han va :O
När vi selade på så stod han tålmodigt stilla , Medans vi försökte luska ut hur allt skulle dras , viras och spännas :S och han vickade bara lite med örat när vi kom med rockarden , stod stilla medans vi hoppade i ... fina fina killen :)
Efter en stund så upptäckte jag att smacka jag två ggr så vart det en lagom trav, la jag till två "puss" ljud så ökade han, sa jag saaaakta så dämpades farten och ville jag att han skulle bryta av till skritt så sa jag saaaaakta aaaaav ... Så läckert behövde inte ta mycket i tömmarna alls utan han svarade jätte bra på rösten bara !
Så hädan efter så blir det körning, tömkörning och ev longering eftersom det inte känns allt för bra och sätta sig på ryggen hans i v27 !!! Tror inte mina fogar vill va me på det ;)
Kunde inte låta bli och ta ett kort :)
Riktigt härligt va det !


Kommentera här: