Bockande bruse !!!

Hua säger jag bara !

Höll på och få käka grus i går !!!
Tror Oden hade gett sig den på och slänga matte i backen !

Träningsvärk som bara den i dag i benen och ja hela kroppen om jag ska känna efter ;)

Som jag fick rida , kriga och bråka med min (lilla) häst i går !
Vi var inte alls överens om vad som skulle göras ! Han ifråga satt näst intill allt jag sa åt han !
Då framförallt i höger varvet , den där förbaskade vänster bogen !!! Den bara flyter ut och jag fick inte alls den på plats igår !

Redan i traven i höger varvet kände jag av det , han vill inte ta ytter hjälpen riktigt , sedan var han bakom lod i går och jag försökte få fram näsan på han men icke , han ville inte !

Ja vi börjar väll från början !

Hade tid och rida fram i går så jag började trava i gång i ett friskt tempo och böja loss han , ställa böja , samlade upp traven och red en liten 8 på halva banan och han var med på noterna , men så började jag och försöka flytta rumpan på han , tror att det var där han bestämde sig för och sätta vrång sidan till !

Fick till något steg med tagen bakdel och då fick det vara bra , red lite övergångar trav , skritt , trav , han svarar inte riktigt som jag vill , vill att han ska vara kvick i igångsättningen , men tuggummi i hovarna är en bättre beskrivning :/

Efter en skritt paus så var det våran tur med Sara !
Började med och jobba vidare med tagen bakdel , haha kortslutning i hjärnan på Oden !
Men vi fick till några fler steg än förra gången iaf !

Travade några varv på volten och han var mjuk och fin , men det var här jag märkte att han sköt ut vänsterbogen en aning i höger varvet , inte mycket men det märktes lite att han inte svarade riktigt på ytter hjälpen !

Så var det dax för höger galopp :/
Första fattningen vart någorlunda ! Rätt galopp men ingen takt , Inge flyt ! Men dock rätt !
När jag kommer på volten i den öppna delen så är vi på väg till höger , jag lägger galopp fattningen , han svarar med en ko spark och tvärvänder åt vänster , jag blir hängande på höger sida av halsen på han , han studsar vidare , men jag klarade det , hade jag åkt av , hade jag åkt in i sargen !!!

Då tappade jag humöret , blev lite förbaskad på han , sådana där dumheter tolererar jag inte !
Tog långsidan och la galopp skänkel tyckte till , tänkte för mig själv att nu jäklar !!!!
Efter den dusten så var han trippigare än jag vet inte vad huvude upp i det blå tripp tripp trav vad det och på den öppna delen av volten flöt vänsterbogen ut och hela han bröt ut och allt vi jobbat med var som bort blåst !
Tur jag hade Sara där då för hon kunde lugna ner både mig och hästen
Andas Helena andas släpp knäna och tänk framåt !
Efter att fått några bra trav varv i höger så bytte vi varv och tog vänster och vi fick till en bra fattning och galopperade tre varv i vänster varv , behövde bara ge stöd på öppna delen , sedan fick han sköta det själv och bära sig själv ! Gick riktigt bra !
Varför kan inte höger vara så bra ...

Sedan bytte vi igen och tog höger ... Inge bättre kan jag säga ! Men efter att försökt på olika ställen på volten , och jag och Oden var en smula ovänner igen så tänkte jag att om jag får till en fattning i nästa varv kör jag hela ridbanan , lyckligt vis fick jag till höger galopp så han fick galoppera av sig runt ridbanan !
Vi gav oss med det tyckte att vi hade gjort en hyfsad kompromiss han och jag :/

Avslutade med några varv trav både i höger och vänster varv

Ja som sagt stundvis riktigt fin , stundvis en plåga ! Fick verkligen rida och använda musklerna på mig själv denna gång , hoppas verkligen inte detta sitter kvar nästa gång vi ska träna , utan att vi har bråkat klart för ett tag nu och att han vet att det jag säger gäller !

Hade med mig Mia som fotade , jag har inte fått bilderna än och vet inte riktigt hur dom ser ut , skulle bli förvånad om det blev några bra bilder , vi var juh som sagt inte på topp , så bilder kommer både dåliga och förhoppningsvis bra :)

Kommentera här: