Torsdagen !!!

Ja jag / vi skulle juh va hemma i torsdags , det hade jag tänkt iaf men eftersom Rasmus tå fortfarande va öm och såg svullen ut så ringde jag vc och vi fick komma dit kvart i 11 , jag trodde han skulle skicka hem oss men det blev inte riktigt så utan han skickade oss till övik för att röntga foten .
Ringde till Patrik och fråga om han ville hänga på och det ville han som tur va ! Nog för att tjejerna inte är allra besvärligast så vill åtminstone jag vara me inne på rötgen och alla undersökningar!
Och det hade varit betydligt svårare om jag hade varit själv !

Väl där uppe så tog vi en korv var för man vet juh inte riktigt hur länge man får vänta på det där stället !

Vi kom in På rötgen rätt snabbt och sedan fick vi vänta ... Väntade säkert 45 min för att dom skulle tala om för oss att gå ner på akuten ... Så vi gjorde det och anmälde i kassan att vi va där !
Sedan fick vi vänta å vänta å vänta lite till , kl 4 fick han komma in vid 5 va han gipsad och klar !
Läkaren sa att skelettet va böjt ? Och inte av eller sprucket , men ändå sprucket ?! Jag fattade inte riktigt vad hon menade , men hon sa att st va absolut nödvändigt med gips eftersom om han stötte i tån igen så kunde den gå av !

Så det vart en hel dag på öviks sjukhus istället för och va hemma och ta det lugnt ...
Hoppas han tänker en extra gång nu framöver innan han gör saker och ting !
Och att förstår att vi inte bara säger saker som "va rädd om dig"tänk dig för" gör inte så" mm för att vi tycker det är kul, utan för att vi inte vill att något ska hända han !

Men barn är barn och pojkar är pojkar så det kommer nog fler skador och brutna ben skulle jag tro ;)
Men man kan juh alltid hoppas att det inte kommer !

Hej svejs !


Kommentera här: