första gången på väääldigt länge=)

Jo men vist hörni !
I måndags gjorde jag och Oden våran första träning på väldigt länge !
 
Vi lastade här hemma och han testade lite om han verkligen va tvungen att gå in , och det var han och han gjorde det tillslut =)
 
Vi fick börja med och rida en 8 i trav för och mjuka upp lite , funkade till slut när jag kom på att jag måste ge den nya yttersidan plats ;)
 
sedan en skritt paus för att sedan jobba på med galoppen , ja jag säger juh det !!!
Tids nog kommer det väll =)
 
jobbade först med vänster , som är hans lätta sida , och fattningarna funkar riktigt bra nu i vänster varv , men vi fick lite problem i den öppna delen av volten , där han tappar tackten en aning , men han svänger juh runt och försöker inte bryta ut , utan försöker iaf göra det jag ber han om ! 
Måste vara snabb med ytter skänkeln så att det är den som funkar som vägg på öppna delen av volten .
 
Sedan var det dax för det svåra varvet =/
Började med att trava runt på volten och redan då kom första problemet !
han följer inte med runt riktigt utan flyter i väg med vänsterbogen i högervarvet , fick då jobba med att försöka flytta in bogen på han , efter några varv så vart det bättre , och han tog min ytterskänkel , lite intresant är det juh att när man börjar utbilda dom så vill man att dom ska vända för tygeln och runda innerskänkel , och nu ska han försöka fatta att man kan vända för ytter skänkel ! och forsätter vara stäld åt motsatt håll
Förstår att han blev en smula förvirrad !
 
Ja så skulle vi då ta höger galopp !
Vart en del ko sparkar och släng trav och fel galopp , men till slut så fattade han rätt galopp , men vi kom inte runt volten ett helt varv , för på den öppna delen flöt han ut , och bara gick i mot skänkel och tygeltag och släng travade hela vägen !!!
Precis som han gjorde i början när vi skulle trava runt på en volt !
Men det har vi jobbat bort , så detta ska vi väll komma ur hoppas jag =)
 
Summa summarum !
Kännslan va för min del super kul att fara på lektion igen =)
 
Hemläxan blev : Kom i håg att ge plats för den nya yttersidan , passa vänsterbogen i högervarvet ! mera rakriktad i höger galopp fattningen sammt släppa fram han mer i fattningen, jobba med att få han att ta min ytter skänkel !
sedan såg jag själv när jag kollade på filmen att jag måste korta mina stigläder , trampa ner hälarna , räta upp mig och upp med blicken, min sitts är under all kretik !!!
 
Mia var med och fotade och filmade , så här kommer lite bilder =)
 
 
finaste=)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Haha på den övre bilden ser ni juh vårat problem varv i galoppen!
 
 
 
 
 
 
Fina killen =)

Nu får vi se om det blir några fler träningar fram över, skulle vara så kul !
Känner mig supertaggad och komma igång igen =)
 
 
 

Kommentera här: