fina häst !

tog en morgon tur idag efter jobbet , solen lyser från en klarblå himmel och gör det fortfarande så fantastiskt !
äntligen ska man kanske säga 😊

Men nu var det inte det jag skulle skriva om även om det är ett hett ämne 😊

idag hade paddoken tinat fram någorlunda , tillräckligt mycket att det skulle funka i alla gångarter , på väg till paddoken jobbade jag med och lösgöra , ställa höger , vänster och övergångar , gick över förväntan hade inge stora krav på han utan bara att han skulle svar bra framåt , vilket han gjorde 😊

Tog några galopp repor på lägdan innan vi gick in i paddoken för och få fram lite mer energi 😊

efter galoppen jobbade jag han i skritt och jag kunde reglera farten med sitsen och styra med sitsen 😀
tänkte bara höger och satte mig på höger sitt ben och kramade höger tygel och han ställde höger och gick höger , satt imot kramade tyglarna lite och han samlade upp skritten 😊
fortsatte till paddoken och jobbade vidare i traven och där va han lika lyhörd , kramade och satt imot lite och han samlade ihop traven och fortsatte vara mellan hand och skänkel , kunde öka , svänga snett igenom , göra serpentiner och övergångar utan att han tappade formen 😄
fy klåen vilken häst allt detta gjorde han med en lätt kontakt i tyglarna och jag behövde för en gång skull inte ha hela hästen i tyglarna utan han bar sig själv !

Det är en sådan jäkla häftig upplevelse när allt bara klaffar och man bara behöver tänka och så gör han 😍
halv halter ja allt bara funkade

red snett igenom i trav och på mitten ner i skritt ,skritta 4 steg upp i vänster galopp , in på volten i galopp ,snett igenom , från galopp ner i samlad trav och allt detta

Kommentera här: