Träning i ridhuset

Det blev en tur till ridhuset i onsdags 😊
Lastade och rullade iväg kring 9 på morgonen !

Jag jobbade med och få han mellan hand och skänkel , övergångar , motställa mm när han va lös så red jag igenom dressyr programmet , och när vi kom till höger galoppen låste det sig 😕 fick han inte att fatta höger ... tog om och tog om, petade in baken och försökte och försökte tillslut lyckades jag få han och ta rätt så då slutade jag ! 
Kan säga att det vart bra många förvänd galopp där ,  väldigt stabilt , samlat och taktfast , men inte vad jag bad om 😉


Jaja det går som det går på denna tävling på fredag 😊

Sedan va det hem och laga lite mat och ta hand om hemmet för att sedan bege sig till Kramfors för clinic på kvällen ,  vad jag tar med mig därifrån är att ha framåt bjudning , att hästen spårar och alltid värma upp på samma sätt ! Samt ge mycket beröm!!!
Och det viktigaste av allt 
GE ALDRIG UPP !!!

Så nä jag ska inte ge upp , det går det tar bara tid , det måste få ta tid !

Han är ändå min kung min oden !


Torsdagen så skrittade jag ut Barbacka på han och jobbade med och lösgöra han i skritt gick som hejsan och gisses va bra han svarar på beröm 😉

Fre, lör, söndag så fick han vila, får se om jag tar med han till Kramfors i kväll när Ronja rider eller om det blir en tur hemma vid ! 
Beror lite på vädret 😊 

Nu ska jag ta hand om en snörvlig Lovis 

Tjing ❤

Kommentera här: