Midsommar :)

Ja så var midsommar helgen till ända detta år !
Nu blir dagarna korta igen och mörkret kommer tillbaka.
Haha ja va muntert det vart då ;) men än är det mycket kvar av sommaren :)

I torsdags så var jag och tjejerna hemma hela dagen och pysslade !
Hade då börjat med och fylla tunnan !!! Läkte som ett såll kan jag säga , får vi bada i den till hösten så har vi tur ! Haha ja man ska väll inte säga aldrig just nu så är den halv så det går juh framåt ;)

Ronja hittade en skatunge som hon räddade från katterna , och som den djurvännen hon är så skulle hon bums ha den inne på sitt rum , den skulle få bo med henne !
Tog lite tid och få henne på tron att det va bättre för skatan och vara ute i naturen och få lära sig flyga med dom andra fåglarna , men tillslut så gick hon med på det :)

Fredagen så vart det en ridtur på fm , jag och Mia var nog ute i ca två timmar och red lite olika vägar som vi inte ridit tidigare , det hela avslutade vi med en tur till badhälla för att hästarna skulle få bada :) slutade med att både jag och Mia var genom blöta och hästarna med , så jag har nu premiär badat för i år :) vart en varm promenad hem med hästarna ca 1,2 km

På kvällen grillade vi hemma och myste i värmen på baksidan , Rasmus hade vattenkrig med sig själv och Lovis ja hon kröp om kring ute på altanen och mådde gott :)
Senare på kvällen vart det en 3 km promenad till Lasse och Madde för lite mer surr och kubb spel , jag Lovis och Rasmus gjorde kväll vid 22 och promenerade hem !

Lördag så fortsatte vi med att fylla tunnan , satte dit kaminen , slängde i en Ica kasse med spån i hopp om att den skulle hålla lite mera vatten vilket den gjorde så småningom :)
På kvällen hade vi sådan tur att vi blev bjuden på middag hos Marie och Mattias , mycket mumsigt var det :) tack tack för go mat och trevligt surr , typiskt att jag glömde fota :/

Igår så var det kalas för lilla minna som fyllde 1 år i lördags , men dagen började med att fylla på tunnan ;) jag drog till h-sand för att handla lite mat och presenter till minna , vart även ett par nya kortbyxor till mig och två tröjor hehe !
Så klart glömde jag fota även denna dag :/

Men det va mycket mumsigt på fika bordet :) och en väldigt god tårta , det va riktigt trevligt och umgås en em med alla :) tack tack det görs allt för sällan :)

Ska ta och fundera på om man inte ska dra ihop en grillning här hemma med alla i familjen , men det får bli när badtunnan är tät tror jag ;) om den någonsin blir det ;P

På kvällen så var jag och Patrik ute och pysslade på på gården bland annat så ställde vi för mera ved och sedan flyttade vi runt lite grejer ! Vi har alldeles för mycket grejer konstaterade vi , helt otroligt vad man samlar på sig !

Ja de var våran helg det :)

Nu ska jag bara fylla kaffe kvoten sedan fylla lite mer vatten i tunna efter det blir det att fylla en skopa med ved , gäller och passa på medans lilla fröken sover :)

Kommentera här: